The Rock Island Police Department has released police bodycam video of police officers finding the body of Sushi Staples’s 10-year-old son Zion’s body hidden in a garbage can.
On February 16, 2024, Sushi Staples was sentenced to two years in prison for concealing the body of her 10-year-old son, Zion, after he accidentally shot himself in 2023. Staples was originally charged with concealment of a death, obstruction of justice, and failure to report the death of a child. However, she pleaded guilty to endangering the life of a child on January 4, 2024, as part of a plea deal in which the other charges were dropped.
Staples was credited for time served and was released from Logan Correctional Center on July 25, 2024. Her parole is expected to continue until January 25, 2025.
El Departamento de Policía de Rock Island ha publicado un video de la cámara corporal de la policía en el que se ve a agentes de policía encontrando el cuerpo de Zion, el hijo de 10 años de Sushi Staples, escondido en un cubo de basura.
El 16 de febrero de 2024, Sushi Staples fue sentenciada a dos años de prisión por ocultar el cuerpo de su hijo de 10 años, Zion, después de que se disparara accidentalmente en 2023. Staples fue acusada originalmente de ocultar una muerte, obstrucción de justicia y falta de denuncia de la muerte de un niño. Sin embargo, se declaró culpable de poner en peligro la vida de un niño el 4 de enero de 2024, como parte de un acuerdo de declaración de culpabilidad en el que se retiraron los demás cargos.
A Staples se le acreditó el tiempo cumplido y fue liberada del Centro Correccional Logan el 25 de julio de 2024. Se espera que su libertad condicional continúe hasta el 25 de enero de 2025.